Tuesday, July 31, 2007

Den som inte sponsrar Pride är homofob? Va?

Kan liksom inte låta bli att reagera:
Ett antal storföretag har i år bestämt att inte vara storsponsorer åt Pride.

Då är det homofober, anser sponsringschefen för Pride. Ur Resumé:
– Företagsledningarna för H&M, Ikea och Volvo är homofober, säger Ulrika Lahne, sponsringsansvarig på Pridefestivalen, som förklaring till varför företagen inte är med och sponsrar festivalen.

Jag förmodar att damen är frustrerad bara. Ett nej är inte alltid roligt att få, men jag får också nej i sammanhang när jag vill ha något. Jag har sökt jobb jag ine ens blivit kallad till intervju på, ska jag då genast säga att personalcheferna är åldersrasister, för att jag är över 30?

Man kan inte slå folk i huvudet med olika tillmälen bara för att de inte vill ge en det man skulle vilja.

I synnerhet den som vill ha tag på sponsorer.

Ska företagen känna att de måste sponsra Pride, annars är de homofober?

Så om denna blogg inte följer upp Pride är vi homofober? Även om vi skulle vara bögar eller lebbar? Fast det är klart, vi är ju inte ekonomiskt intressanta. Vi kanske klarar oss.

No comments: