Wednesday, August 1, 2007

Går det att tävla i seriemördande?


"Sätta rekord", av någon anledning tycker jag att de orden har en slags positiv klang i botten.
Därför kan jag inte låta bli att värja mig när jag hör uttrycket i samband med en seriemördare.

Ur Svenska Dagbladet:
Seriemördare tros ha dödat 62
"Bitsevskij-galningen" har troligen satt nytt ryskt seriemördarrekord - 62 offer. Mannen åkte fast förra året och ska nu ställas inför rätta.


På något sätt borde det inte gå att få något så vidrigt till en tävling.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

1 comment:

Anonymous said...

Visar ju bara att TT (som står som avsändare av artikeln) befäster sin ställning i botten av svensk journalistik. Vi kan ju hoppas att det är en sommarvikarie som haft en dålig dag på jobbet, men jag skulle inte sätta en tunna med skit på det.